Na hlavný obsah

Zlyhania cestovných kancelárií: Slovenskí dovolenkári zažili ťažké chvíle. Tvrdia, že delegáti s nimi nekomunikovali

Nespokojní klienti môžu zájazd reklamovať.

Zlyhania cestovných kancelárií: Slovenskí dovolenkári zažili ťažké chvíle. Tvrdia, že delegáti s nimi nekomunikovali
Pri cestovaní môžu vzniknúť nečakané situácie. Foto: TASR/AP/Aurelien Morissard

S letnou sezónou prichádzajú aj častejšie meškania lietadiel či mimoriadne situácie na letiskách. Ľudia musia čakať niekedy zopár minút, no občas aj niekoľko hodín. V podobných situáciách sa ocitli aj slovenskí dovolenkári.

Na ostrove Cyprus čakali cestujúci hodiny na lietadlo, ktoré pre nich nemohlo prísť z Košíc, lebo ho zasiahol blesk. Adrián s rodinou bol zasa medzi Slovákmi, ktorí išli na Sardíniu a ich cesta bola pre požiar neďaleko letiska Olbia presmerovaná do Alghera.


„Minula sa voda, minulo sa jedlo. Teploty už boli dosť vysoké, tým, že vlastne nefungovala klimatizácia. Nechali nás tak čakať asi tri-štyri hodiny, dokonca jedna pani tam aj odpadla,“ uviedol jeden z cestujúcich Adrián Oláh.

V oboch prípadoch cestujúci tvrdia, že delegáti s nimi nekomunikovali. „Komunikácia je základ. Spotrebiteľ, môže sa stať čokoľvek, je to vyššia moc, aj ten požiar blízko letiska a podobne. Len musí mať pocit, že niekomu nad ňom záleží, že je tam k dispozícii delegát,“ uviedol Miroslav Tulák zo Zväzu slovenských spotrebiteľov (ZSS).

Reportáž o povinnostiach cestovných kancelárií do Správ spracovala redaktorka Izabela Kajzerová:

Zdroj: STVR

Spoločnosť TIP Travel, o ktorej klientov išlo, vo svojom vyjadrení k incidentu na Sardínii tvrdí, že takéto situácie vždy riešia v súčinnosti s dodávateľmi služieb tak, aby boli minimalizované následky.

„Cestovanie občas sprevádzajú mimoriadne a nepredvídateľné situácie, ktoré vznikajú v dôsledku zásahu vyššej moci a za ktoré nemožno pripísať zodpovednosť žiadnej strane,“ uviedla TIP Travel v stanovisku.

Bezpečnosť a komfort

Slovenská asociácia cestovných kancelárií a agentúr (SACKA) hovorí, že v momente check-inu na letisku preberá za cestujúceho zodpovednosť letecká spoločnosť a to aj vrátane komunikácie.

„Je prirodzené, že hneď na začiatku vzniku tejto mimoriadnej udalosti ani letisko, ani letisková spoločnosť nevie okamžite zabezpečiť relevantné informácie,“ objasnil generálny tajomník SACKA Radoslav Oliver Košík.

Miroslav Tulák zo Zväzu slovenských spotrebiteľov tvrdí, že jediným partnerom pre dovolenkára je cestovná kancelária. Tá musí mať s leteckou spoločnosťou takú zmluvu, aby zabezpečila bezpečnosť a komfort pre cestujúcich.

„Bezpečnosť je prvoradá, samozrejme. To je 99 percent. Potom je o nejakým komfortom a podobne,“ uviedol Tulák. Miroslav Tulák tiež spomína, že ak sú ľudia s dovolenkou nespokojní, majú právo zájazd reklamovať alebo sa obrátiť aj na obchodnú inšpekciu.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Slovensko