Na hlavný obsah

Vražda, bombové hrozby, vyhrážky učiteľom: Extrémizmus a radikalizácia prenikajú aj do školských lavíc

Učitelia chcú byť pripravení na situácie, keď sa objaví problémový žiak.

Na ilustračnej snímke školský kampus v Starej Ľubovni.
Ilustračná snímka. Foto: TASR/Adriána Hudecová

Radikalizácia a extrémizmus prenikajú do školských lavíc. Preventívne tímy navštevujú školy, aby pomohli riešiť prejavy hnevu a manipulácie medzi mladými. Učiteľom pomáhajú včas spoznať riziká a zakročiť proti nenávisti v triedach.

Vražda, bombové hrozby, vyhrážky učiteľom – aj takéto incidenty sa odohrali na Slovensku v uplynulom školskom roku. Je to len zlomok všetkých prípadov. Na strednej škole v Podolínci zaznamenali verbálny útok zo strany žiaka.

Radikalizácii na školách na Slovensku sa v relácii Správy z regiónov venovala redaktorka Alena Dudláková:

Zdroj: STVR

„Včas sme zasiahli, vedenie školy si zasadlo, boli prizvaní zákonní zástupcovia a priamo s útočníkom sme riešili danú situáciu, tiež bol privolaný policajný zbor,“ uviedla Eva Sulírová, ktorá je poverená vedením Strednej školy sv. K. Hofbauera v Podolínci.

Učitelia sú prví, ktorí by mali včas rozpoznať problém a zakročiť. „Musia mať trošku prehľad o aktuálnych trendoch. To znamená, že čo mladí nosia, čo ich môže radikalizovať, čo ím hrozí napríklad v online sfére,“ vysvetlil zástupca vedúceho katedry politológie v Trenčíne Pavol Struhár.

Príprava pedagógov

„Téma radikalizmu je na vzostupe. V rámci Národného projektu Spoločne za detstvo bez násilia spolupracujeme s inštitúciami, školami a zameriavame sa na rôzne formy prevencie,“ objasnila koordinátorka ochrany detí pred násilím Úradu práce, sociálnych vecí a rodiny (ÚPSVaR) Anna Nemergutová.

Pedagógovia sa chcú pripraviť na situácie, keď sa v škole objaví problémový žiak. Chcú zabrániť vážnejším útokom.

„Našim cieľom je viacej rozprávať sa s deťmi, odhaľovať, čo si myslia, čomu sa vo voľnom čase venujú,“uviedla pedagogička Slavomíra Hančárová.

„Bolo by vhodné, aby sme my, učitelia, boli pripravení na to, ako ďalej pracovať s deťmi, ak sa to objaví, aby sme vedeli ako zakročiť, aby to nepokračovalo,“ povedala výchovná poradkyňa Mária Galajdová.

Internet, kde deti často zažívajú frustráciu a odmietnutie, tento problém prehlbuje. Preto je dôležité včas rozpoznať varovné signály a riešiť ich v rodine či v škole.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Regióny