Na hlavný obsah

EÚ chce zabrániť zahraničnému zasahovaniu do volieb: Zavádza prísnejšie pravidlá pre platenú politickú reklamu

Spoločnosti Meta a Google obmedzia kampane.

žena surfuje na facebooku
Ilustračná snímka. Foto: STVR

Európska únia od piatka (10. 10.) zavádza nové pravidlá pre platenú politickú reklamu, ktoré vyžadujú, aby boli všetky takéto inzeráty jasne označené a aby bolo zrejmé, kto ich financoval a v akej výške. Informovala Európska komisia, píše agentúra DPA.

Nové nariadenie tiež ukladá povinnosť uvádzať, či je reklama zameraná na konkrétne publikum. Má aj zabrániť zahraničnému zasahovaniu do volieb v EÚ.

Podľa EK majú tieto pravidlá chrániť slobodu prejavu aj právo verejnosti na informácie a pomôcť občanom rozlíšiť platený politický obsah od redakčného materiálu alebo osobných názorov, čím sa posilní integrita volieb.

EK v stredu zverejnila usmernenie k implementácii nových pravidiel, ktoré sa vzťahujú na reklamu v online aj offline priestore.

Spoločnosť Meta, vlastník platforiem Facebook a Instagram, už oznámila, že od októbra v Európe prestane zverejňovať politické reklamy. Keďže podľa nej nové pravidlá obsahujú „nesplniteľné požiadavky a právne neistoty“.

Toto nariadenie kritizovala aj spoločnosť Google, ktorá ešte v septembri uviedla, že na platformách ako YouTube umožní len vybrané politické reklamy, napríklad od oficiálnych inštitúcií EÚ alebo národných vlád. Politické strany či jednotliví politici už svoje reklamy na týchto platformách nebudú môcť umiestňovať.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Svet