Na hlavný obsah

Výstavba diaľnic na Slovensku trvá roky, desiatky kilometrov nových úsekov budú pribúdať do roku 2030

Na Slovensku máme 976 kilometrov diaľnic a rýchlostných ciest.

Výstavba diaľnic na Slovensku trvá roky, desiatky kilometrov nových úsekov budú pribúdať do roku 2030
Ilustračná snímka. Foto: TASR/Ján Krošlák

Dokončenie úseku Lietavská Lúčka – Dubná Skala je súčasťou plánovaného komplexného prepojenia Bratislavy a Košíc. Motoristi by v najbližších rokoch mali jazdiť po ďalších desiatkach kilometrov nových úsekov.

Višňové je s dĺžkou viac ako sedem a pol kilometra najdlhší diaľničný tunel na Slovensku. Celá trasa Lietavská Lúčka – Dubná Skala meria 13,5 kilometra a motoristom na cestách prinesie časovú úsporu asi 15 minút. Stavba tunela Višňové na diaľnici D1 sa začala v roku 2014, pričom prípravné práce sa realizovali niekoľko rokov predtým.

Ako dlho trvala výstavba úseku Lietavská Lúčka – Dubná Skala, priblížil v relácii Správy :24 redaktor STVR Andrej Bálint:

Proces výstavby úseku diaľnice podľa Národnej diaľničnej spoločnosti trvá vo všeobecnosti zhruba 14 rokov. Vypracovanie technickej štúdie až po získanie územného rozhodnutia trvá v priemere viac ako päť rokov.

Od získania dokumentácie na stavebné povolenie po samotnú výstavbu prejde v priemere ďalších zhruba päť rokov a ešte približne štyri roky trvá, kým diaľnicu alebo rýchlostnú cestu uvedú do prevádzky.

Na Slovensku máme spolu 976 kilometrov diaľnic a rýchlostných ciest. Vo výstavbe je aktuálne okolo 45 kilometrov ciest. Motoristi by ich postupne mohli používať v rokoch 2026 až 2030. Mnoho úsekov diaľnic, ktoré sú plánované na výstavbu v budúcnosti, je v procese posudzovania vplyvov na životné prostredie či v procese územného konania.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Ekonomika