Ľudia si v balíkoch nachádzajú niečo iné, než si objednali. Takýchto prípadov pribúda na sociálnych sieťach. Namiesto nových šiat či nohavíc dostali od zahraničnej firmy poškodené alebo zašpinené veci. Zásielky vozia kuriéri Slovenskej pošty. Tá tvrdí, že má so spomínanou firmou dobré skúsenosti.
Viera Hanzelová si s kamarátkou objednala legíny. To, čo v balíku našla, ju nemilo prekvapilo. „Prišiel balík, zaplatila som za to 55 eur. Doma, keď som to rozbalila, tak bohužiaľ, boli tam pokazené slúchadlá,“ uviedla Viera, ktorá bola okradnutá firmou HQ Group Ou. „Samoživiteľka som, vdova a proste to človeka zraní,“ posťažovala sa.
STVR sa bola pozrieť do sídla podvodnej firmy. Okrem Slovenskej pošty však v budove iné firmy nie sú. „Adresa uvedená na zásielkach slúži na konsolidáciu vrátených zásielok do zriadeného P.O. BOXu. To je štandardný postup pri zahraničných odosielateľoch pôsobiacich na Slovensku,“ uviedla špecialista komunikácie Slovenskej pošty Eva Peterová.
Zásielkam od podvodnej firmy sa v relácii Správy venovala redaktorka Natália Dvoranová:
Podozrivé aj pre kuriéra
Balíky s poškodeným tovarom chodia aj ľuďom, ktorí si nič neobjednali. Na stav dodaných šiat sa sťažovali viacerí zákazníci.
„Mojej kamarátke sa stalo podobné teraz nedávno, pred týždňom. Ale jej kuriér už sám oznámil, že nech to nepreberá, že to vyzerá, že je to podvodná zásielka,“ uviedla Hanzelová.
„Slovenská pošta k dnešnému dňu eviduje dve reklamácie v súvislosti so zásielkami od uvedenej spoločnosti, ktorá v reakcii na reklamácie deklaruje, že nezasiela zásielky bez objednávky,“ potvrdila Peterová.
„Ak máte podozrenie, že ste sa stali obeťou takéhoto podvodu, okamžite kontaktujte najbližší policajný útvar policajného zboru, alebo telefonickú linku 158,“ vyzvala hovorkyňa Prezídia Policajného zboru SR Martina Sláviková.
Ľudia, ktorí nenájdu v zásielke to, čo očakávali, môžu kontaktovať aj Slovenskú obchodnú inšpekciu.