Na hlavný obsah

Asociácia taxikárov chce chrániť cestujúcich. Žiada vodičov len so slovenským či európskym vodičským preukazom

Súkromníci sa zmien obávajú.

Asociácia taxikárov chce chrániť cestujúcich. Žiada vodičov len so slovenským či európskym vodičským preukazom
Ilustračná snímka. Foto: STVR

Asociácia taxikárov žiada, aby na Slovensku jazdili v taxíkoch iba vodiči so slovenským alebo európskym vodičským preukazom. Tvrdí, že chce chrániť bezpečnosť cestujúcich. Skúšky z autoškoly sa môžu podľa nich v tretích krajinách výrazne líšiť.

Ak má človek vodičský preukaz z Európskej únie a chce na Slovensku pracovať ako taxikár, stačí, aby požiadal o slovenský a zaplatil poplatok.

„V prípade, že ide od človeka mimo Európskej únie, je to komplikovanejšie, lebo overovanie sa robí podľa dohovoru vodičských preukazov z Viedne alebo Ženevy a musia to overiť a stojí to viac,“ potvrdil dopraný analytik Jozef Drahovský.

Slováci rovnako ako všetci Európania robia podľa Asociácie taxikárov pomerne náročné skúšky v autoškole. Asociácia preto iniciovala petíciu, aby ich robili aj cudzinci z tretích krajín.

Požiadavkám i obavám taxikárov sa v Správach venovala redaktorka Rebeka Filandová:

Zdroj: STVR

Ohrozujú životy

„My nevieme v Uzbekistane, alebo v Kazachstane, alebo v Turecku, v Srbsku, na Ukrajine, aké sú tam podmienky, či sa ozaj skladajú skúšky, či to je náročné alebo len formálne. A taký človek sem potom príde a vozí ľudí a ohrozuje životy,“ vyhlásil predseda Asociácie taxikárov Slovenskej republiky Branislav Masár.

„Je to skôr otázka na ministerstvo dopravy. Ja sa nebránim, aby sme debatovali a prijali také riešenie, ktoré bude najrozumnejšie. Je to pre mňa nová vec, ale treba si o tom prejsť, zvážiť si pozitíva a negatíva,“ uviedol minister vnútra SR Matúš Šutaj Eštok (Hlas-SD).

Súkromná spoločnosť, ktorá prevádzkuje taxi služby, sa možných zmien obáva.

„Vyššie percento zahraničných partnerských vodičov evidujeme v Bratislave. Vo zvyšku Slovenska ich je absolútne minimum. Ak by k podobnej zmene došlo, obávame sa zvýšenia byrokratickej záťaže na záujemcov o túto prácu bez toho, aby bol jasný prínos takéhoto opatrenia,“ uviedol generálny manažér spoločnosti Bolt pre Českú republiku a Slovensko Josef Rückl.


Dôležitý je podľa asociácie aj technický stav vozidiel, na ktorých taxikári jazdia. V petícii preto žiadajú, aby autá neboli staršie ako 12 rokov a spĺňali minimálne ekologické štandardy, konkrétne normu EURO-5.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Ekonomika