Klienti skrachovanej cestovnej kancelárie HappyTravel.sk, ktorí mali svoju dovolenku ešte len pred sebou, už na ňu neodletia. Tí, ktorí sú momentálne pri mori, pokračujú naďalej vo svojom pobyte a domov by mali odletieť v riadnych termínoch. Také sú informácie, ktoré dostávajú dovolenkári od svojich delegátov v destináciách.
Podľa hovorkyne poisťovne Generali Catherine Černochovej, v ktorej mala cestovná kancelária uzatvorené poistenie, je v zahraničí momentálne viac ako tisíc klientov.
Na Letisku Milana Rastislava Štefánika v Bratislave sa v stredu (2. 7.) už od rána zhromažďovali desiatky až stovky turistov, ktorí plánovali počas dňa odletieť do Turecka. Z tohto letiska boli v utorok naplánované štyri charterové lety.
Na ich palube mali sedieť aj dovolenkári cestovnej kancelárie HappyTravel.sk, ktorá však v utorňajších podvečerných hodinách oznámila insolventnosť, teda skrachovala.
Dovolenkári, ktorí mali odletieť do destinácií ako napríklad Egypt alebo Turecko, mali v utorok vo večerných hodinách dostať informácie o tom, že tieto nočné, ale aj denné lety sa v ich prípade neuskutočnia, teda na túto dovolenku nevycestujú.
Viacerí ľudia, s ktorými sme sa rozprávali sa plánujú obrátiť na poisťovňu, ktorá má riešiť kompenzácie za tieto neuskutočnené zájazdy.
Nahlásenie škody
Spojili sme sa telefonicky aj s ľuďmi, ktorí sú v týchto chvíľach napríklad v Egypte a sú klientmi tejto cestovnej kancelárie. Na diaľku nám cez telefón povedali, že z informácie boli šokovaní, ale zároveň im to nejakým spôsobom neovplyvnilo zatiaľ dovolenku. Sú v kontakte so svojimi delegátmi, ktorí im povedali, že dovolenka pre nich pokračuje aj ďalej.
Najbližšie lety majú niektorí z týchto dovolenkárov naplánované na piatok, sobotu, nedeľu alebo aj na ďalší týždeň. Delegáti ich informovali o tom, že by mali domov odletieť v riadnych termínoch, teda v takých, aké mali s cestovnou kanceláriou HappyTravel zazmluvnené.
Klienti, ktorí za zájazd už zaplatili a nebudú ho môcť absolvovať, budú môcť nahlásiť škodu prostredníctvom formulára, ktorý bude zverejnený na stránke www.europska.sk a na stránke www.generali.sk.
Na oboch stránkach zároveň bude podrobný postup, ako majú klienti celú situáciu riešiť. Lehota na nahlasovanie škôd je podľa zákona šesť mesiacov. „Následne začneme s vyplácaním poistných plnení,“ skonštatovala Černochová.
Situáciu ohľadom dovolenkárov cestovnej kancelárie HappyTravel.sk monitoroval v relácii Správy redaktor Radoslav Šebo: